Svake godine drugi dan u drugom tjednu veljače udruženje Insafe/INHOPE uz potporu Europske Komisije obilježava Dan Sigurnijeg Interneta. Cilj ovog projekta je promicanje sigurnije, odgovornije i bolje uporabe online tehnologije. Sve aktivnosti ovog projekta posebno su usmjerene prema djeci i mladima. Internet treba biti mjesto koja nam pruža edukativne, zanimljive i prije svega sigurne sadržaje, ali poznato je svima koliko ima i loših sadržaja dostupnih mladima. Edukacijom ih trebamo usmjeriti prema dobrom. Zato postoje i ovakve akcije.
Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta je „Zajedno za bolji internet“, a program obuhvaća različite aktivnosti kao što su online predavanja za učenike, dostupnost letaka, plakata i savjeta za sigurno korištenje interneta, zanimljiv online kviz i slično.
Ove godine i mi smo se prijavili na ovaj projekt. Učenici su pokazali veliki interes i oduševljenje. Uključili smo nekoliko razreda, uglavnom one koji taj dan imaju informatiku i one razrede u kojima smo mogli organizirati taj dan neku od predviđenih aktivnosti.
Učenici su koristeći različite web alata izrađivali letke, plakate i kvizove. Razgovarali smo o opasnostima kojima su učenici izloženi na internetu te uz to pogledali video sa savjetima za sigurno korištenje interneta.
Probudili smo natjecateljski duh u 2.ur razredu prilikom snimanja filma na temu sigurnijeg interneta. Tako je nastao kratki film koji možete pogledati na sljedećoj poveznici https://drive.google.com/file/d/1jM0xjAmCB1QFNGaLfYdgnKkhoySMaxrq/view?usp=sharing
U istim razredima neki su učenici izrađivali QR kodove sa porukama i savjetima. Kodove su izradili u različitim bojama te su ih nakon ispisa zalijepili na sve učionice. Kodovi su pobudili veliki interes svih učenika u našoj školi.
Već se unaprijed veselimo i sljedećem Danu sigurnijeg interneta.
Nina Carević Novak, mag. inf.
Već nekoliko godina unatrag kolege i ja u mojoj školi obilježavamo Dan sigurnijeg interneta provodeći razne aktivnosti. Prošlih godina učenici su snimali film vezano uz poruke o sigurnijem internetu, po vratima učionica lijepili QR kodove s porukama o pravilima ponašanja na internetu, proučavali materijale na stranicama Nacionalnog CERT-a. I film i QR kodove radili su po grupama čime su mogli vidjeti kako funkcioniraju kao grupa.
Budući da sam ove godine 2 sata po razredu izdvojila za DSI (s obzirom na raspored), na početku smo razgovarali o opasnostima kojima su učenici izloženi na internetu. Zatim smo igrali igru Čovječe ne ljuti se (na papiru) s time da su učenici nakon igre osmišljavali svoja pitanja koja su postavljali jedni drugima (budući da je više ekipa igralo igru). Koristeći aplikaciju odigrali su i kviz i to svatko po nekoliko puta jer su ih privukle zanimljive nagrade.
Puno je izvora informacija koje govore o sigurnosti na internetu. Učenicima sam preporučila da prouče sadržaje na stranici: https://www.cert.hr/baza-znanja/prezentacije/ i sadržaje na stranici medijskapismenost.hr.
Ljiljana Zvonarek, dipl. inf., prof. savjetnik, mr.sc. Ivana Miko Novaković