Sudionici: učenici i nastavnici iz Portugala, Belgije, Hrvatske i Turske
Sažetak:
Cilj projekta je promicanje održivog razvoja, educirajući učenike o važnosti aktivnog sudjelovanja u poboljšanju okolišnih uvjeta na planetu Zemlji, smanjenju ekološkog otiska i minimiziranju negativnih utjecaja koje potrošački stil života ima na planet. Učenici iz različitih zemalja, organizirani u nacionalne radne skupine, predložit će ekološke izazove koji će biti predstavljeni putem videokonferencije, te će se o njima glasovati kako bi se odabrali najrelevantniji izazovi – oni koji najviše doprinose čišćem planetu i u kojima se resursima upravlja svjesno i održivo. Cilj je potaknuti praksu koja smanjuje otpad i promiče odgovorno upravljanje vodom, energijom i ostalim prirodnim resursima ključnim za očuvanje okoliša.
Pobjednički ekološki izazovi iz svake zemlje morat će biti provedeni od strane svih učenika uključenih u projekt.
Uz to, održavat će se prezentacije u međunarodnim radnim skupinama, usmjerene na neke od Ciljeva održivog razvoja (COR). Na taj način, projekt potiče zaštitu okoliša i bioraznolikosti te promiče odgovornu potrošnju. Time se djeca i mladi pripremaju kako bi bili nositelji promjena u izgradnji održivijeg svijeta, poboljšavajući kvalitetu života uzimajući u obzir potrebe sadašnjih i budućih generacija te promičući praksu kružnog gospodarstva.
Ciljevi:
razvoj vještina čitanja i pisanja na engleskom jeziku;
suradnički rad;
razvoj vještina digitalnog pretraživanja informacija i objavljivanja sadržaja;
razumijevanje uzroka i posljedica promjena u ekosustavima, s naglaskom na važnost dinamičke ravnoteže ekosustava i kako njihovo pravilno upravljanje doprinosi postizanju ciljeva održivog razvoja;
razvoj ključnih znanja povezanih s Ciljevima održivog razvoja:
6 – Čista voda i sanitarni uvjeti
7 – Pristupačna energija iz čistih izvora
11 – Održivi gradovi i zajednice
12 – Odgovorna proizvodnja i potrošnja
13 – Zaštita klime
14 – Očuvanje vodenog svijeta
15 – Očuvanje života na Zemlji
Razvoj projekta:
Suradnički rad između učenika odvijat će se putem e-pošte, TwinSpacea, Facebooka, Messengera i aplikacija za komunikaciju poput Google Meeta. Komunikacija između učitelja odvijat će se putem e-pošte ili Messengera, a učitelji će međusobno kontaktirati po potrebi. Ekološke izazove definirat će sami učenici.
Planiranje projekta:
Listopad i studeni 2024.
Izračun ekološkog otiska.
Na primjer, korištenjem kalkulatora ekološkog otiska – ClimateHero (dostupan na engleskom jeziku), koji učenicima omogućuje razmišljanje o tome koje njihove svakodnevne navike najviše utječu na planet Zemlju.
Prezentacija prijedloga ekoloških izazova radnih skupina iz svake zemlje, usmjerenih na promicanje održivog razvoja i kružnog gospodarstva. Tri najbolja prijedloga iz svake škole bit će odabrana na nacionalnom natjecanju. Učitelji će pratiti razvoj izazova kako bi se izbjeglo ponavljanje prijedloga koje će škole predstavljati.
Prosinac 2024. i siječanj 2025.
Videokonferencija učenika radi međusobnog upoznavanja i predstavljanja 3 pobjednička ekološka izazova iz svake zemlje partnerima.
Predstavljeni izazovi bit će podložni glasovanju tijekom jednog tjedna, kako bi se izabrala 2 izazova koja će se provoditi u svim zemljama. Međutim, svaka zemlja će provesti 3 izazova: 2 s najviše glasova te još jedan koji će učenici odabrati – bilo iz vlastitih prijedloga ili onih iz drugih zemalja.
Veljača – travanj 2025.
Provedba odabranih ekoloških izazova u svakoj zemlji sudionici.
Prikupljanje i objava svjedočanstava učenika na TwinSpaceu o tome kako su izazovi utjecali/promijenili njihove živote, uz navođenje okolišnih koristi koje su proizašle iz tih promjena.
Ožujak – travanj 2025.
Izrada Google prezentacija (Google Slides) u međunarodnim radnim skupinama koje definiraju učitelji, na temu sljedećih Ciljeva održivog razvoja:
6 – Voda i sanitarni uvjeti
7 – Obnovljivi izvori energije
11 – Održivi gradovi i zajednice
12 – Odgovorna proizvodnja i potrošnja
13 – Borba protiv klimatskih promjena
14 – Oceani, mora i morski resursi
15 – Kopneni ekosustavi i bioraznolikost
Group 1_SDG 6 – Water and sanitation
Group 2_SDG 7 – Renewable energies
Group 3_SDG 11 – Sustainable cities and communities
Group 4_SDG 12 – Responsible production and consumption
Group 5_SDG 13 – Combating climate change
Group 6_SDG 14 – Oceans, seas and marine resources
Group 7_SDG 15 – Terrestrial ecosystems and biodiversity
Promocija projekta:
Sav rad će biti objavljen na eTwinning platformi, u mapi projekta, a projekt će biti promoviran u lokalnoj zajednici putem kanala koje koriste pojedine škole, poput školskih web stranica, Facebook stranica i sl.
Projekt proveli učenici 1.ht1 razreda i nastavnica Iva Novak, dipl. ing.