Creating a Global ESL Classroom via Web 2.0 Tools 

 

        

 

ERASMUS +, ključna aktivnost 2: školska partnerstva
Broj projekta: 2021-1-TR01-KA210-SCH-000031242
Trajanje: 28.2.2022.-27.10.2023.
Odobrena sredstva: iz Turske nacionalne agencije (Türkiye Ulusal Ajansı)
Nositelj projekta: škola Neriman Erol Yılmaz Sosyal Bilimler Lisesi, Antalya, Turska

Partneri: Ekonomska i trgovačka škola Čakovec, Epralima – Escola Profissional do Alto Lima, Arcos de Valdevez, Portugal i  Lidi Smart Solutions, Den Haag, Nizozemska.
Ciljevi i namjena: razvijanje međukulturnih i profesionalnih kompetencija učenika Ekonomske i trgovačke škole, suradnja učenika škole s učenicima škole Neriman Erol Yılmaz Sosyal Bilimler Lisesi, i škole Epralima – Escola Profissional do Alto Lima, organizacija mobilnosti učenika, usvajanje znanja i usavršavanje vještina uporabe engleskoga jezika (čitanje, pisanje, govor, slušanje) i uporabe IKT-a, poticanje timskog rada i suradničkog učenja. Usavršavanje nastavnika engleskoga jezika u suradnji s tvrtkom Lidi Smart Solutions.

Koordinatorica projekta: Jasmina Zaborski
Suradnice: Antonija Mikuša Zeko, Dunja Siročić

Projekt je predstavljen učenicima u travnju 2022. godine kad je organizirano i glasanje za odabir logotipa projekta. Najbolji prijedlozi – po jedan iz svake od zemalja sudionica ušli su u finale pa tako i prijedlog naše učenice Leone Kočila (A).
Pobijedio je prijedlog naših partnera iz Turske (C).

 
 
 
 

U lipnju je proveden izbor učenika koji će sudjelovati u projektu. Uključili smo 12 učenika: 4 za mobilnost u Tursku, 4 za mobilnost u Portugal i 4 domaćina.

Rujan 2022. – 1. mobilnost

Profesorice Jasmina Zaborski i Ivana Oreški sudjelovale su u stručnom usavršavanju u Haagu.

Ondje su razmijenile iskustva s europskim kolegama te razvile nove vještine u uporabi mrežnih alata u nastavi i projektima.
Stečena znanja primjenjivat će u provedbi skorih mobilnosti s partnerima iz projekta te uklopiti u redovitu nastavu.

 

Listopad 2022. – 2. mobilnost

Za vrijeme svojeg boravka naše učenice Iva Horvat, Gita Lajtman, Pavla Nađ i Maja Posavec usavršile su vještine slušanja i govorenja na engleskome jeziku pomoću web 2.0 alata te ujedno napunile kofere slatkim suvenirima, a srca nezaboravnim iskustvima.

Da sve prođe kako treba, pazile su profesorice Jasmina Zaborski, koordinatorica projekta, i Dunja Siročić, voditeljica projektnog tima.

1. dan

Partneri iz Turske organizirali su topao doček za nas i skupinu iz Portugala: bilo je tu turskih slatkiša, čaja i glazbe. Iz njihovih prezentacija doznali smo više o pokrajini i gradu Antalyji te o Atatűrku, čovjeku koji je mnogo učinio za razvoj moderne Turske i kojega iznimno poštuju. I naša i portugalska grupa dobile su priliku predstaviti se te su naše učenice svojom prezentacijom o ETŠ-u, Međimurju i Hrvatskoj oduševile gledatelje. Važno je napomenuti i da je u izradi prezentacije sudjelovalo svih 12 učenika koji sudjeluju u ovom projektu.

Nakon razgleda škole organizirane su aktivnosti pomoću kojih su se učenici bolje upoznali. Korištena je aplikacija Wordwall. Poslijepodne je bilo posvećeno podrobnijem upoznavanju turske kulture te Antalyje. Nakon tradicionalnoga turskog objeda ostatak dana proveli smo u šetnji povijesnim središtem grada. Učenici domaćini pokazali su nam i govorili o znamenitostima: Hadrijanovim vratima, tornju sa satom, luci, kuli Hidirliku, minaretu Kesiku itd.

2. dan

Dan smo počeli vožnjom u grad Demre. Posjetili smo arheološko nalazište Myra s akropolom i rimskim teatrom koji su očuvani do današnjih dana. Temelji teatra još su iz doba antičke Grčke, a nadogradili su ih stari Rimljani. Zatim smo obišli crkvu Sv. Nikole koja je sagrađena u 6. stoljeću, a obnovljena u novije vrijeme.
Našim se učenicama najviše svidio izlet brodom. Posjetili smo potonuli grad čiji se ostaci mogu vidjeti pod vodom i uz obalu otoka Kekova. Provjerili smo i kakva nam je kondicija hodajući do dvorca iznad sela Kaleköy.
Dan je završio večerom u zanimljivom ambijentu, sa stolovima uz rijeku. Učenici su izuli cipele i sjeli na pod kako bi iskustvo tradicionalne turske večere bilo potpunije.
 

3. dan

Uz pomoć aplikacije Edpuzzle te radom u grupama od po troje učenika (po jedan učenik ili učenica iz svake partnerske zemlje) nastavili smo vježbati engleski jezik. Učenici su gledali interaktivne videozapise s pitanjima o tome što su vidjeli te su, naravno, odgovarali na pitanja. Naučili su kako su nastale lego-kockice, a potom su uvježbavali pridjeve za opis osobnosti. Bilo je veselo čuti kako se sami opisuju, a time su se i bolje upoznali. Nastava se zatim preselila u drugu učionicu, a tema su bili festivali. Kako bismo upoznali indijsku proslavu Diwali, pomogla nam je aplikacija Listenwise. I učenici su dobili priliku govoriti o svojim nacionalnim festivalima pa je tako naša grupa predstavila fašnik.
Poslije ručka posjetili smo Područni upravni odjel za državno obrazovanje gdje smo doznali pojedinosti o njihovim projektima, a i naše profesorice te profesorice iz Portugala predstavile su projekte u koje su uključene naše škole.
Radni dio završio je zanimljivim posjetom Antalijskom arheološkom muzeju koji čuva izloške, primjerice iz kamenog doba, željeznog doba, grčkog i rimskog razdoblja…
Za sam kraj dana učenici i nastavnici iz turske škole organizirali su večeru i zabavu za sve sudionike projekta. Tradicionalna turska hrana, glazba, ples i torte učinili su večer posebnom.

4. dan

U sklopu mobilnosti proveli smo zanimljiv dan pun pustolovina i povijesnih doživljaja. Jutarnja vožnja autobusom odvela nas je podno špilje Karain, a da bismo vidjeli gdje su boravili ljudi iz kamenog doba, neolitika, bakrenog i ranoga brončanog doba, morali smo svladati još 470 stuba.
Potom nas je put vodio u planine gdje smo pješačili do antičkoga grada Termessosa. Dojmljivo iskustvo dočekalo nas je na samom kraju šetnje: očuvani teatar rimskoga stila, koji je mogao primiti 5000 gledatelja, s prekrasnim pogledom na okolne planine.
Ručali smo i nastavili put k vodopadima Duden te ondje uživali u divljini i snazi vode. Ostatak dana proveli smo u druženju s ostatkom grupe, razgovoru i zabavi.

5. dan

Zadnji dan u Turskoj počeli smo u školi gdje su učenici imali zadatak izraditi avatar u aplikaciji Voki te opisati svoje doživljaje i iskustva u Antalyji. Bilo je lijepo čuti i usporediti koje su aktivnosti bile omiljene među učenicima i kako su se svi zajedno zabavili.

Sljedeća aktivnost bio je Kahoot kviz s pitanjima temeljenima na dosadašnjim iskustvima u Turskoj. Naše su učenice pokazale da su mnogo toga naučile, a pobjedu je odnijela Gita Lajtman.
Nakon školskih aktivnosti, učenici su se okupili na ručku i još jedanput uživali u turskim jelima, poput turske verzije sarme, bureka, pogače i revanija – kolača od griza.

Rastanak s novostečenim prijateljima iz Turske i Portugala bio je težak, ali veseli nas što ćemo neke od njih ponovno vidjeti u sklopu budućih mobilnosti. Boravak u Turskoj bio je nezaboravan, upotpunio naše znanje o turskoj kulturi i povijesti, razbio neke predrasude i naučio nas da su Turci izvrsni domaćini.

Autorica teksta: Jasmina Zaborski, prof. mentor

 

Svibanj 2023. – 3. mobilnost

Četiri talentirane učenice – Estela Fegeš, Leona Kočila, Melani Mesarić, Vita Trupković i dvije nastavnice naše škole – Jasmina Zaborski i Maria João Vinković, boravile su u Portugalu od 8. do 12. svibnja 2023. i doprinijele ostvarivanju cilja projekta: poboljšati jezične vještine učenika u interaktivnim radionicama i suradnji s partnerima iz drugih zemalja.

Osim toga, imale su priliku istražiti prirodne, kulturne i gastronomske ljepote regije Alto Minho i gradića Arcos de Valdevez.

  1. dan

Naš prvi dan druženja s učenicima i nastavnicima iz škole Epralima u Portugalu započeo je ispred gradske vijećnice. Nakon srdačnih pozdrava, zajedno smo kročili u gradsku vijećnicu gdje smo se upoznali s povijesti grada Arcos de Valdevez. Fotografirali smo se s domaćim učenicima te primili poklone od gostoljubivih domaćina. Zatim su učenici dobili zanimljiv izazov – istražiti grad. Svaki tim je pomoću karte grada i zagonetki morao pronaći određene znamenitosti diljem grada. Nakon toga posjetili smo školu, gdje su nas srdačno dočekali ravnatelj i financijska savjetnica škole. Ondje su učenici održali prezentacije o svojim zemljama, ali i bolje se upoznali sa svima. Nakon uspješnog dana istraživanja, kušali smo tradicionalna jela koje su pripremili učenici škole te smo dan završili posjetom muzeju Himalaya Creativity Workshops. Tamo smo sudjelovanjem u nizu zabavnih interaktivnih igara saznali više o životu i izumima svećenika Manuela Antónia Gomesija, kojeg su zbog visokog stasa zvali Padre Himalaya.

  1. dan

Novi dan donio nam je kreativne izazove i nova zanimljiva iskustva. Počelo je našim dolaskom u školu gdje su nas profesorice dočekale s prijenosnim računalima. Učenici su se podijelili u iste dvije skupine kao prethodni dan prilikom istraživanja grada. Zadatak je bio osnovati vlastitu turističku agenciju, dizajnirati logo agencije te pripremiti prezentaciju o kulturnim spomenicima koje su posjetili prethodnog dana. Nakon kreativnog rada, uslijedio je posjet parku Porta do Mezio, jednom od pet ulaza u Nacionalni park Peneda-Gerês, gdje smo uživali u hrani okruženi prirodom. Nakon ručka, uz pomoć turističkog vodiča, istražili smo ovaj dio parka. Vidjeli smo minijaturni prikaz tradicionalnog sela tog područja Portugala, što je bilo izuzetno zanimljivo. Na visokim obroncima nacionalnog parka obišli smo još dvije atrakcije odakle se pruža prekrasan pogled na okolni pejzaž: Porta do Sol velika su plava vrata, a ogromna ljuljačka, impresivna Baloiço do Mezio – najveća je konstrukciju od užadi i drveta u zemlji i svi smo je isprobali.

  1. dan

Naš treći dan bio je jednom riječju nezaboravan. Učenici su u prvom dijelu dana nastavili s grupnim radom na prezentacijama, što je proteklo brzo i glatko. Nakon toga smo se otputili u daljnje istraživanje zanimljivosti regije. Posjetili smo Viana do Castelo, gdje smo obukli surferska odijela i dobili u ruke daske za surfanje. Na plaži je, popraćeno vjetrom i pijeskom u očima, započelo prvo naše iskustvo surfanja. Iako je na početku bilo zastrašujuće, ubrzo smo se opustili i uživali u svakom trenutku. Posljednje što smo posjetili bila je crkva Santa Luzia. Iznimna ljepota crkve ostavila nas je bez daha, a nije razočarao ni impresivan pogled s brda na kojem se crkva nalazi.

  1. dan

Dan je započeo, kao i obično, u srednjoj školi Epralima. Učenici su uspješno završili rad na svojim prezentacijama i predstavili ih pred svima. Ravnatelj škole potom je svečano uručio diplome, označavajući time službeni završetak projekta. Nakon kratke pauze, došlo je vrijeme za ručak i opušteno poslijepodne uz rijeku. Učenici su otišli na ručak u obližnji restoran, dok su se nastavnici uputili na vinsku degustaciju. Slobodno vrijeme koje smo proveli zajedno s kolegama iz Portugala i Turske bilo je iznimno ugodno i opuštajuće.

Za kraj učenici svi su se i nastavnici okupili na oproštajnoj večeri. Na kraju večere svi smo bili iznenađeni predivnom tortom na kojoj je bilo ispisano ime našeg projekta.

 

  1. dan

Rano jutro donijelo je pakiranje kovčega i ukrcavanje u školski autobus. Za vrijeme putovanja prema Portu uživali smo u glazbi i razgovoru s našim turskim i portugalskim kolegama. Po dolasku u Porto, razgledali smo šarene ulice i prošetali do riječnog broda na kojem smo planirali provesti dio dana. Uživali smo u mirnoj vožnji rijekom, promatrajući prekrasne mostove koji krase Porto. Nakon vožnje srdačno smo se pozdravili s našim novim prijateljima te nastavili samostalno istraživati grad. Posjetili smo različite trgovine, a čak smo usavršili i umijeće korištenja metroa. Kasno navečer vratili smo se u naš hotel, noseći sa sobom sjećanja na šarolik dan i tjedan ispunjen novim iskustvima.

Naš boravak u Portugalu bio je ispunjen nezaboravnim trenucima, učenjem i prijateljskim druženjem. S nestrpljenjem iščekujemo ponovni susret s našim turskim i portugalskim partnerima tijekom posljednje mobilnosti u Hrvatskoj, gdje će se nastaviti ova vrijedna razmjena znanja i iskustava.

 

Listopad 2023. – 4. mobilnost

U sklopu zadnje mobilnosti projekta “Creating a Global ESL Classroom via Web 2.0 Tools”, nastavnici i učenici iz Hrvatske (Ekonomska i trgovačka škola), Portugala (Epralima – Arcos de Valdevez) i Turske (Neriman Erol Yilmaz Sosyal Bilimler Lisesi) okupili su se kod nas u Čakovcu.

1. dan

Aktivnosti su započele 2. listopada prijemom u školi, gdje je sve sudionike pozdravila profesorica Dunja Siročić, voditeljica projektnog tima škole. Školski zbor pod vodstvom profesorice Ive Novak oraspoložio je goste s nekoliko pjesama, dok su domaći učenici proveli grupu po školi i školskom vrtu.

Nakon srdačnog dočeka, sudionici su se uključili u radionicu usmjerenu na unaprjeđenje vještina prezentiranja korištenjem Web 2.0 alata (Prezi). Tema “Let me tell you about myself”  omogućila im je istraživanje kreativnih načina predstavljanja sebe i svoje zemlje.

Poslijepodne je bilo rezervirano za istraživanje kulurološke ponude Čakovca. Aktivnosti su uključivale posjet Muzeju Međimurja, gdje su sudionici istražili bogatu povijest i baštinu regije. Zatim je, nakon kušanja lokalnih delikatesa, uslijedio obilazak Čakovca pod vodstvom naših učenica kako bismo gostima olakšali razumijevanje lokalne kulture i pomogli im da steknu uvid u dane koji slijede.

2. dan

Sljedeći dan započeo je obrazovnim posjetom Međimurskom veleučilištu u Čakovcu. Sudionici su imali priliku obići suvremeni računalni laboratorij i novouređeni Centar za održivi razvoj.

Poslijepodne je grupa krenula na kulturno istraživanje Zagreba,  prijestolnice Hrvatske. Ovaj posjet pružio je širi uvid u bogato kulturno i povijesno nasljeđe naše zemlje.

3. dan

Ponovno u Čakovcu, učenici su podijeljeni u skupine sudjelovali u intenzivnim radionicama, usavršavajući vještine korištenja Web 2.0 alata (Genially, Padlet, Nearpod). Tijekom jutra  uključili su se u redovnu nastavu i tako primijenili nove vještine u praktičnom okruženju. Zatim su timovi putem interneta istraživali turističku ponudu Međimurja, na temelju čega su kreirali inovativne prezentacije koje ističu jedinstvene atrakcije i doživljaje područja.

Poslijepodne je grupa posjetila Mađerkin breg i druge zanimljivosti Gornjeg Međimuja. Ovaj je izlet dopunio sadržaj prijepodnevnih radionica te dodatno poslužio kao izvor inspiracije za predstojeće aktivnosti.

4. dan

Cjelodnevni izlet odveo je sudionike u Rijeku i Opatiju, obalnih dragulja koji su dodatno obogatili njihova kulturna iskustva.

5. dan

Završni dan projekta obilježile su ciljane radionice u skupinama usmjerene na alate Quizizz i Jamboard. Na temelju iskustava i doživljaja prikupljenih tijekom tjedna, sudionici su prionuli na smišljanje zanimljivih pitanja te su s pomoću Web 2.0 alata kreirali kvizove jedni za druge. Uslijedilo je napeto natjecanje, a najpredaniji i najuspješniji učenici osvojili su slatke nagrade.

Potom su grupe surađivale u izradi digitalnog kolaža dojmova s pomoću kojega su predstavile svoja zajednička iskustva i dojmove tijekom cjelokupne mobilnosti. Taj digitalni kolaž služi kao svjedočanstvo prijateljstava koja su stvorena i znanja koja su usvojena tijekom druženja u Hrvatskoj.

Program je zaključen oproštajnom večerom u restoranu Stari grad, gdje smo uz smijeh i prepričavanje uspomena učvrstili veze stvorene tijekom ovog zanimljivog međukulturalnog iskustva.

Sve u svemu, aktivnosti od 2. do 7. listopada 2023. obilježene su dinamičnim radionicama, informativnim kulturnim posjetima, suradničkim radom u skupinama i inovativnom upotrebom Web 2.0 alata za unaprjeđenje učenja engleskog jezika. Koordinatorici, profesorici Jasmini Zaborski,  u organizaciji i provedbi aktivnosti uvelike supomogle kolegice profesorice engleskog jezika Ivana Oreški, Maria Joao Vinković, Tanja Skoliber i Dunja Siročić. Projekt je uspješno ispunio svoje ciljeve i ostavio trajan dojam na sve sudionike.